Julafton 2015

Min julafton var sjuktkul! Det började med risgrynsgröt och lite klapputdelning inom familjen. Sara och jag gav en målning som vi hade gjort till mamma och pappa samt ett par fina ölglas från Costa Boda. Vi var så nöjda med vår present till dem att det var liksom det man hade väntat till på julafton! Jag fick en underbar berlock från min syster som var formad som en sol i guld. Jag hade den sen på kvällen, är verkligen supernöjd och den kommer användas flitsamt. Jag läste på en blogg om olika symboler att sol betyder glädje och liv har verkligen varit sugen på att tatuera en sol, men vill prata om det i ett annat inlägg någon gång. Efter familjens klappar åkte vi till kyrkogården för att säga God Jul till släktingar som inte finns med oss längre. Efter det började själva festen som ägderum hos oss i år. Vi brukar fira med en del av mammas släktingar. Det blev ett enormt julbord och julklappslek. Julklappsleken så hade jag köpt en sophink och två brickor man kunde ha i köket, tyckte att de var så random. Faktum är att det var faktiskt soptunnan som folk slogs mest om. Jag fick däremot en selfiestick och ett armband som stödje utbildning i Zimbabwe, det var jätte fint.
 
Vi hade också musikquiz som var på kända låtar fast som spelades av ett finskt coverband, så skulle man nämna title och artist/grupp. Sen hade vi en uppvisning som handlade om att man skulle spela en jullåt på ett instrument man inte kunde. Så jag valde att spela jingelbells på munspel! Det gick snabbt att lära sig och få ljud i men det lät inte superbra! Det var härligt att se hur folk hade gått in för detta. Blandannat så spelade mamma och Marie goderafton på trumpet. Ärligt talat lät det inte så bra, men man kunde känna igen låten och för att ha tränat så lite så var det fruktansvärt imponerade! Tycker verkligen att en sådan tävling bör införas i alla julaftonar framöver! 
 
Sara och vår målning till Mamma och Pappa. 
Jag och mitt gudbarn, Elsa. 
Gustav och Moa leker med sina presenter. 
Bilder från uppvisningen. 
Pappa och Moa. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0