Dagen före julafton

Idag är det dagen före julafton vilket betyder att det är dagen då allt till julafton ska bli klart som tex klappar, julbordsmat, ljus och marschaller samt kläder. Det är en kaosdag om man sparar allt till sist. Men i år har vi i vår familj haft ganska bra framförhållning och det var bara lite mat och ljus som behöver köpas och inslagningen av klapparna förstås. 
 
Detta året har jag hand om att göra vegetariska biffar till julbordet. Min syster, Sara, är vegetatrian och har varit det sen förra nyårslöftet, fast hon har visserligen ätit fisk men hon ska sluta med det efter nyår. Jag hittade i alla fall ett recept med morot och sesamfrön som jag tänkte kunde vara roligt och färgglatt. Jag hittade receptet på ICAs egna recept samling på nätet. Receptet visar förövrigt hur man gör hummus och couscossallad men det kommer jag inte göra. Sen ska jag och Sara också skära upp ett stort fruktfat med massa apelsin, kiwi och annat gott. 
 
Här är länken till biffarna: http://www.ica.se/recept/sesam-och-morotsbiffar-med-hummus-och-fetaost-719688/
Recept: Sesam- och morotsbiffar med hummus och fetaost 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0